Friday, August 13, 2010

آخر نجاحاتي ...... إتكسّر

من شوية مش كتير .... و أنا قاعد بتابع مسلسل من المسلسلات اللي غرقتنا مع بداية الشهر الكريم .... سمعت حاجة بتقع .... بتقع .... بتقع ناحية تحت -- طبعا بفعل الجاذب--  المهم ... بصيت بعد ما سمعت صوت عااالي بيقول "دِش ... دِش ... دِشششششششش" بصيت بصة درامية فظيعة و اللي حسبته لقيته و يريت اللي جرى ما كان وكل سنه و إنتم طيبين.... الساعة اللي كسبتها في مسابقة مدرستنا للثانوية العامة -- علشان أنا عقبال عيالكم كدة كنت طالع العاشر على مدرستي في تالتة ثانوي -- و بالرغم من إنها ساعة صيني متجبش عشرين جنية "أقل من أرخص ساندوتش عند مؤمن" إلا إن الساعة دي كان ليها مكانة خااااصة جدا جدا جدا عندي ... مكانتها كانت بتنحصر في إنها بتمثلي آخر نجاحاتي أو خلينا نقول بنبرة فيها تفائول أكتر .... أخر نجاحاتي حتى الآن ... بس ده خلاني أقول شوية كلام بجد جوايا ... خلاني أسأل نفسي ... إيه اللي ممكن يحصل لو ده كان آخر نجاح في حياتي بجد يعد ما دخلت دايرة الفشل اللا متناهي في الكلية العظيمة بتاعتنا دي؟؟

طيب إيه الحال لو كنت فشلت بجد ... هو أنا صحيح إخترت غلط ... طيب ليه نجاحاتي وقفت ؟؟ولا أنا مؤهل أصلا للنجاح ؟

أفكار كتييييييير أوي ملت دماغي ... لكن كلها سابتني و سابت جوايا حاجة .... الحاجة دي ببساطة هي أمل إن ممكن يجي يوم و أعدي فيه كل الضلمة دي لمكان فيه نور أكتر من كدا ... مكان ممكن أشوف فيه نفسي ناجح برغم إن كل المؤشرات دلوقتي بتقول إني مقداميش كتير

2 comments:

  1. جاتلي الافكار دي كتير بسبب هندسة بس بعد ما خلصت الحمد لله الدنيا نورت
    هيجي اليوم ده باذن ربنا طول ما انت مؤمن بنفسك وبان ربنا مش هيضيعك :)
    بالتوفيق

    ReplyDelete

I'd Love to hear, your opinion here ;)